Utilitzem cookies per millorar els nostres serveis mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Si continues navegant, considerem que n'acceptes el seu ús. [Més informació]

26 de novembre del 2010

Hàbits rituals

Durant un any i mig vaig anar a esmorzar cada dia (de dilluns a divendres) al mateix lloc. Ara fa gairebé un any que no ho faig. Fins avui. Avui hi he tornat. (Hi he tornat a esmorzar, però de tardes, vespres i nits, en aquest lloc, n'hi he passat moltes des d'abans, durant i després de l'any i mig del principi.)

Hi he anat entre dos quarts de dotze i les dotze, l'hora en què hi anava sempre. M'he assegut al meu lloc, al que era el meu lloc durant l'esmorzar. En aquests onze mesos en què he deixat de tenir aquest costum han canviat moltes coses... Ha canviat el bar, que s'ha polit i modernitzat. Ha canviat el cambrer: abans hi havia en Joan, amb qui parlava de com ens anaven els dies, o la vida en general; ara hi ha una dona que ni tan sols sé com es diu. I també he canviat jo. No puc concretar-ho massa, però crec que he canviat: sóc més tranquil·la, i m'he asserenat.

La sensació de reprendre puntualment un costum que tenies ritualitzat és estranya. Tot és com sempre, igual; però alhora diferent. Costa molt que les coses canviïn en aquesta ciutat, per això s'han d'esperar anys per poder notar petites diferències. Però llavors penses i dius "qui vol que canviï res?"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada